Coastele cu oase comestibile intră pe piața europeană, în curând. Ce spun producătorii despre noua invenție culinară
Ideea oaselor comestibile, produse de Juicy Marbles, a început de la faptul că producătorul a vrut ca acestea să poată fi transformate cu ușurință în compost.
Primele produse vor fi disponibile de la sfârșitul lunii august în Marea Britanie, Uniunea Europeană și SUA.
Prețul nu a fost încă stabilit, iar compania va aduna feedback-ul clienților de la primele loturi pentru a modifica rețeta, numele și ambalajul produsului înainte de lansarea oficială.
Costul va fi mai mare decât cel al coastele obișnuite, dar acesta va fi, în general, un produs destul de ieftin.
Producătorii de carne pe bază de plante continuă să inoveze, dar unele companii mari din sector au înregistrat o scădere a vânzărilor, deoarece criza costului vieții împinge cumpărătorii către carnea clasică, mult mai ieftină.
Carnea din plante, soluția pentru reducerea emisiilor
Reducerea consumului tradițional de carne în țările bogate, unde oamenii mănâncă deja mai multă carne roșie decât este sănătos, este vitală pentru a face față crizei climatice.
Emisiile de gaze cu efect de seră din agricultură sunt dominate de cele de la animale, în special bovine, care reprezintă 15% din total.
Plantele produc emisii mult mai mici. Reducerea consumului de carne și lactate reduce, de asemenea, poluarea, precum și utilizarea pământului și a apei, oamenii de știință spunând că aceasta este cea mai bună modalitate prin care oamenii pot da o mână de ajutor mediului.
„Pentru unii, oasele din plante pot fi o provocare ideologică, dar nu ar trebui să luăm aceste lucruri prea în serios”, a spus Vladimir Mićković, cofondatorul Juicy Marbles, care are sediul în Slovenia.
Oasele, care au aceeași cantitate de proteine ca și carnea de vită, trebuie coapte sau prăjite, după ce carnea pe bază de plante a fost consumată.
Primul lot de coaste pe bază de soia va fi pus în vânzare la sfârșitul lunii august. „Vrem să strângem cât mai mult feedback posibil”, a mai spus Mićković.
Totuși, la începutul lunii august, producătorul de burgeri vegani, Beyond Meat, a raportat că vânzările au scăzut cu aproape o treime, piața sa de acțiuni fiind în scădere cu 90% față de vârful din 2019.